30/3/08

EL ASOMBROSO VIAJE DE POMPONIO FLATO Eduardo Mendoza

Editorial: Seix Barral
Pàgines: 192

El protagonista de la nova novel.la d'Eduardo Mendoza és Pomponio Flato. Aquest viatja pels confins de l’imperi Romà a la recerca d’unes aigües d’efectes portentosos. Conduït per l’atzar i la precarietat de la seva fortuna, el protagonista de la novel·la arriba a Natzaret, on serà executat el fuster del poble, convicte del brutal assassinat d’un ric ciutadà. Molt al seu pesar, Pomponi immers en la solució del crim, després de ser contractat pel fill del fuster, un nen que està convençut de la innocència del seu pare, un home en aparença pacífic que, no obstant això, oculta un gran secret.
Eduardo Mendoza en aquesta ocasió s'allunyant dels escenaris barcelonins a El asombroso viaje de Pomponio Flato. Ara l'antiga Roma n'és l'indret escollit. Molta ironia i sobretot bon humor per una novel.la diferent on el mateix Mendoza aconsegueix parodiar els gèneres històricsi pol-licíacs.
Entre les novel.les més destacades de Mendoza hi destaquem "La verdad sobre el caso Savolta", "El misterio de la cripta embrujada", "El laberinto de las aceitunas", "La ciudad de los prodigios" o "Sin noticias de Gurb".

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Sempre m'agradat Eduardo Mendoza, m'agrada com escriu i em diverteix força.

el llibreter ha dit...

M'ho he passat pipa amb aquesta novel·la. Una mena de reconciliació amb el vessant humorístic de l'autor.

Salutacions cordials.

Anònim ha dit...

Una lectura ben plaentera i amb l'humor de Mendoza. Jo també us la recomano.