24/10/08

EDICIONS 62 EDITARÀ L'AFRICÀ DEL PREMI NOBEL LE CLÈZIO

Fa unes setmanes vam conèixer el guanyador del Premi Nobel de literatura. Aquest any el francès Le Clèzio ha estat el guardonat.
El proper mes de Desembre l'editorial Edicions 62 publicarà L'africà. Publicada a França al'any 2004 reflexiona sobre la figura paterna. De fet l'Africà està dedicada a la memòria del pare de l'escriptor.
Tal com diu l’autor: “Durant molt de temps vaig imaginar que la meva mare era negra. M’havia inventat una història, un passat, per fugir de la realitat a la meva tornada des d’Àfrica a França, on no coneixia ningú, on m’havia convertit en un estranger. Més tard, quan el meu pare va tornar a França per tornar a començar, vaig descobrir que l’africà era ell. Va ser difícil d’admetre. Vaig haver de retrocedir, intentar entendre. En record de tot això he escrit aquest llibre”.
Lé Clezio va néixer a Niça el 1940 i el seu pare va exercir de cirurgià a Àfrica a les ordres de l'armada britànica. Ha publicat una trentena de llibres entre assaig i novel.les.
Rebrà el Premi Nobel el proper 10 de Desembre.