15/9/10

120 ANYS DEL NAIXEMENT D'AGATHA CHRISTIE

El 15 de setembre de 1890 va nèixer Agatha Mary Clarissa, coneguda popularment com Agatha Christie. Avui fa 120 anys del naixement de la reina del misteri.
Agatha Christie és l’escriptora de misteri més venuda i llegida del món. Agatha Christie va publicar més de 80 novel·les i obres de teatre, principalment novel·la negra tot i que també va escriure sis novel·les romàntiques sota el nom de Mary Westmacott i un llibre de poemes.
Christie va publicar les seves novel·les a més de 100 països, fet que la converteix en l'autora més traduïda del món. Cal destacar també que des de la dècada de 1920 va publicar més d'un llibre a l'any, i tots ells èxits de vendes.
De nena, Agatha Christie no va acudir a cap escola i va aprendre a llegir i escriure de la mà dels seus pares, a Devon. Sent joveneta va viatjar a París, on va intentar iniciar la seva carrera com a cantant, però aviat va acceptar que li faltava talent com a solista i va tornar a la Gran Bretanya. Durant la I Guerra Mundial, va treballar en un hospital i en una farmàcia, potser els llocs on va adquirir els seus coneixements sobre verins i substàncies tòxiques, tan freqüents en les seves obres.
Agatha Christie és la creadora de dos grans detectius literaris, Hércules Poirot i Miss Marple, i l'autora de novel·les, relats curts, obres de teatre, guions de radio i una infinitat de col·laboracions en publicacions. Entre la seva obra destaquen títols tan populars com Assassinat en l'Orient Express (1934), Mort al Nil (1937) i Deu Negrets (1939) o La ratonera.
Agatha Christie va morir el 1976 per causes naturals, però el seu nom encara continua ben viu en el panorama literari.

4 comentaris:

Fina Osuna ha dit...

(fACEBOOK)És la millor novelista de misteri que ha hagut mai

Rocio ha dit...

(Facebook) de joveneta m'ho llegia tot, de l'Agatha Christie!! Era tot un vici, la veritat. M'alegra aquest recordatori.

Anònim ha dit...

És la millor novelista de misteri que ha hagut mai!! M'he llegit quasi tots el seus llibres, i ara torno a mirar les pel.licules d'en Poirot!!!

Anònim ha dit...

A fnac pack complet! em vaig deixar diners xò em vaig fer amb els llibres i els dvds... és boníssima!