4/11/10

CARTES D'AMOR I DE DOL.

Cartes d'amor i de dol
Encarnació Martorell
Angle editorial
140 pàgines.

L’any 2008 l’editorial Ara llibres publicava Amb ulls de nena, el diari personal que va escriure Encarnació Martorell durant la Guerra Civil.
L’Encarnació als 12 anys va comneçar a escriure en un dietari les seves experiències arrel de l’esclat de la Guerra Civil Espanyola. El dietari va estar amagat durant més de setanta anys en un altell del barri d’Horta de Barcelona.
Ara, Angle Editorial ha recuperat les cartes que Encarnació Martorell va escriure per explicar al seu fill petit les experiències, realment dramàtiques, que estava vivint com a mare i esposa: A mitjans anys cinquanta va viure en pocs mesos unes experiències molt dures: el seu fill de tres anys va emmalaltir sobtadament per una meningitis i va morir; dos mesos després naixia el seu segon fill i, poc després, el seu marit fugia a Alemanya. L’Encarnació Martorell va esciure aquestes cartes perquè volia deixar constància del que veia i patia.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Jo ja vaig llegir el dietari de l'Encarnació i em va agradar molt però, aquest recull de cartes, encara m'agrada més! Està escrit d'una manera molt planera i que t'arriba moltíssim. Com a dona m'ha impactat molt. El recomano el 100%!!